Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Tekst do odczytu maszynowego

Czym się zajmujemy?

Przedszkole Publiczne Nr 2 w Krapkowicach z Oddziałami Integracyjnymi realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) oraz przepisach wydanych na jej podstawie.

Naszym celem jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

 

Do zadań przedszkola należy

  1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
  2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
  3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
  4. Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
  5. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
  6. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
  7. Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
  8. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
  9. Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
  10. Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
  11. Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
  12. Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
  13. Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
  14. Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
  15. Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
  16. Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego – śląskiego.
  17. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

 

O nas

Przedszkole Publiczne nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Krapkowicach to placówka, w której funkcjonuje 7 oddziałów, w tym 6 integracyjnych. Godziny otwarcia placówki: od 5.45 do 17.00.

Przedszkole wyposażone jest w duże, nasłonecznione sale, gabinet logopedyczny, gabinety terapeutyczne oraz nową, wyposażoną w pomoce dydaktyczne i sprzęt salę integracji sensorycznej.

Placówka posiada wykwalifikowaną, profesjonalną i zaangażowaną kadrę pedagogiczną, która dba o wszechstronny rozwój dziecka. Nauczyciele posiadają wyższe wykształcenie w zakresie edukacji przedszkolnej i innych kwalifikacji: logopedii, oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki, pedagogiki specjalnej, kwalifikacji do pracy z dzieckiem z autyzmem oraz do prowadzenia zajęć integracji sensorycznej. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dla dzieci niepełnosprawnych prowadzone są zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno- kompensacyjne, terapeutyczne i logopedyczne. W ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej realizowane są zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedszkole ściśle współpracuje z poradnią psychologiczno- pedagogiczną.

Placówka zapewnia wyżywienie zgodnie z wymogami sanepidu. Wszystkie posiłki przygotowywane są w przedszkolu przez panie kucharki. Kuchnia wyposażona jest w nowoczesny sprzęt gastronomiczny: sokowirówkę, w której przygotowywane są świeże soki oraz piec konwekcyjno- parowy, który daje możliwość przyrządzania potraw na parze, pieczenia, blanszowania, obróbki termiczno- parowej oraz gotowania- pieczenia niskotemperaturowego.

Jednym z atutów placówki jest duży, ogrodzony plac zabaw, wyposażony w urządzenia ogrodowe rozwijające sprawność i zwinność naszych wychowanków, który zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu. Plac zabaw znajduje się z dala od ruchliwej ulicy.

W kalendarz przedszkolny na stałe wpisały się uroczystości "Pasowania na przedszkolaka, "Pasowania na starszaka", "Dzień pluszowego misia", "Dzień Mamy i Taty", "Dzień Babci i Dziadka", "Dzień Dziecka", zabawy andrzejkowe, Mikołaj, jasełka, zakończenie roku szkolnego dla starszaków oraz wycieczki, m. in. do teatru, ZOO, gospodarstwa agroturystycznego, parku miniatur.

Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania oraz wspólnie z nimi organizuje imprezy, uroczystości przedszkolne, wycieczki i pikniki rodzinne.

Absolwenci naszego przedszkola to dzieci osiągające w większości bardzo dobre wyniki w nauce szkolnej.

 

Możesz się skontaktować z przedszkolem

Przedszkole Publiczne nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

47-300 Krapkowice

ul. Moniuszki 6

Telefon: 77 4460 333

e-mail: pp2@krapkowice.pl

adres do e-doręczeń:  AE:PL-23791-35814-AEGUU-19